Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Evolution 20GX2 20ccm silnik benzynowy z pompą i gaźnikiem

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 - 5 dni
Cena: 1 315,99 zł 1315.99 PLN
quantity szt.
Zyskujesz 26 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Ocena: 0 (Ilość ocen: 0)
Producent: Evolution
Kod produktu: EVOE20GX2

Opis

Silnik spalinowy Evolution 20GX2 20ccm z pompą i gaźnikiem

Kompaktowy silnik benzynowy Evolution 20GX2 o pojemności 20 cm³ z elektronicznym zapłonem, nowym gaźnikiem z pompą oraz tłumikiem. Niska masa czyni go godnym następcą starszych silników żarowych. Proste uruchomienie, niskie zużycie paliwa oraz ekonomiczne użytkowanie. Dalszą zaletą jest zastąpienie mocno trującego paliwa do silników żarowych zwykłą benzyną.

Uniwersalne przeznaczenie silnika w modelach samolotów wszystkich kategorii, silnik wyposażony jest w elektroniczny zapłon CDI (Capacitive Discharge Ignition), który automatycznie ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu i w ten sposób zapewnia precyzyjny zapłon w całym zakresie obrotów.

Nowy typ gaźnika z pompą zapewnia stałe zaopatrzenie w paliwo bez względu na umieszczenie zbiornika, jednocześnie o wiele prostsze jest ustawienie iglicy paliwa i rozruch silnika.

Do niewątpliwych zalet silników benzynowych należy, w stosunku do odpowiadających im silników żarowych są 10x niższe nakłady na użytkowanie oraz bezsprzecznie ich czyste użytkowanie, które zapewne uprzyjemni czyszczenie modelu po locie. Zużycie benzyny wynosi tylko 1200ml na godzinę pracy. Dzięki temu bardzo niskiemu zużyciu paliwa wystarcza zbiornik o pojemności tylko ok 250 - 420ml - prosta zabudowa do modelu, dalsze obniżenie masy.

W zestawie zawarty jest elektroniczny przetwornik, który przetwarza informacje o obrotach z modułu zapłonowego do jednostki telemetrii Spektrum TM1000 lub TM1100 (podłącza się w miejsce czujnika Halla). Nie musicie instalować żadnych innych czujników obrotów, wystarcza tylko zastosowanie zawartego przetwornika. Wejście i wyjście przetwornika jest odseparowane galwanicznie - ew. uszkodzenie zapłonu nie uszkodzi wyposażenia RC modelu.

W celu dotarcie silnika (cca 4 litry) jest wymagana mieszanka paliwowa w stosunku 20:1 a do normalnej pracy 32:1. Przetestowano oleje do silników 2-suwowych Evolution, Valvoline, Shell, Redline oraz oleje Husqvarna. Nie wolno stosować olejów syntetycznych Amsoil.

Właściwości silnika:

  • Rozmiary standardowej “dwudziestki”, idealne zastępstwo za stare silniki żarowe
  • Nowoczesny elektroniczny modul zapłonowy CDI (Capacitive Discharge Ignition). Napięcie zasilania: 4.5 - 8.4 V - 4 do 6 ogn. NiMH lub 2 ogn. LiPol
  • Średni pobór prądu modułu 250 - 300mA, przy maks. obrotach 450 mA.
  • Moduł zapłonowy połowicznej wielkości standardowych modułów oraz niższa masa
  • Prosty ręczny rozruch
  • Pewne wolne obroty
  • Cicha praca
  • Ekranowany kabel zapłonowy oraz fajka
  • Nowa konstrukcja gaźnika z pompą, ciśnienie pobierane bezpośrednio z silnika
  • Standardowy suwak gaźnika, tłok ze stopu aluminium z jednym pierścieniem
  • W zestawie kompaktowy tłumik z systemem paliwowym - przewody, filtry
  • Proste podłączenie do telemetrii Spektrum za pomoca przetwornika, którry jest w zestawie
  • Duży moment obrotowy
  • Duży zakres śmigieł od 15x6 do 17x8 - większe śmigło zmniejszy obroty i głośność. Zalecamy stosowanie śmigła 16x6, silnik należy docierać ze śmigłem 15x6.
  • Dużo czystsze i bardziej ekonomiczne użytkowanie w porównaniu do silników żarowych.

Dane techniczne

Pojemność 1.20 (20 cm)
Średnica tłoka 30,5mm
Skok tłoka 27,9 mm
Masa silnika 708 g – sam silnik
Masa całkowita 958 g
Gładź Stalowa gładź, tłok AL z pierścieniem
Śmigła 15 x 6 do 17 x 8
Paliwo benzyna 87-91 okt. 5% olej (20:1)
Zapłon Zasilanie 4,5-8,4 V, masa 100 g
Tłumik Garnek, masa 150 g
Świeca 1/4-32 EVO
Zakres obrotów 1800 - 10000 obr/min

Opinie o produkcie (0)

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl